Nagy-Milic MTB Geotúra

Életemben nem néztem ennyit az időjárás előrejelzést, mint az elmúlt 2 napban. A tervezett MTB geotúra regisztrációja elérte a max limitet és a túra előtti napokban egyre többen kérdezték, hogy meg lesz e tartva a vasárnapra jelzett eső miatt. Az nem volt kérdés, hogy megyünk e, inkább az, hogy hányan vállalják a bizonytalan időjárás miatti ismeretlent. Biztattam a csapatot, hogy minden rendben lesz, megfelelő öltözék kell csupán. Vasárnap reggel esőben indultunk el Füzér felé, mire odaértünk az eső elállt és egy lelkes társaság fogadott a vár parkolóban. 9 után indultunk fel a Bodó rét felé a köves úton, majd hamarosan a hangulatos Kék jelzésen tekertünk egészen a  Nagy-Milicig. Innen átsuhantunk a kilátóhoz, ahol hideg viharos szél fogadott… így viszont kaptunk panorámát. A csapat egyik része innen visszafordult (hiányzott egy réteg ruha…), mi pedig a Sárga sávon leereszkedtünk a hegy másik oldalára Szlovákiába, az Izra-tóhoz. Ez egy ideális hely volt az “ebédhez” és egy finom forró kávéhoz. Az Izra egyébként többet érdemelne… minimum a leégett büfét eltakarítani, így 2 év után.

Kiváló murvás úton tekertünk vissza Magyarországra Pusztafalura, majd aszfalton Füzére. A végén külön jól esett visszamászni a parkolóig…

A nem túl barátságos idő ellenére (bár mi ezt is szeretjük) sokan eljöttetek, köszönöm!

Az éven ez volt az utolsó MTB geotúra, jövőre folytatjuk!

Köszönöm az Abaúj-Zemplén geotúrák szakmai közreműködését!